Pagina's

zaterdag 18 mei 2013

Cameoholic - Hoe het allemaal begon



Er was eens een tijd, dat ik nog nooit gehoord van de Silhouette Cameo. Sterker nog, ik was nauwelijks ingewijd in de wereld van het creatieve. Maar beetje bij beetje kwam ik te weten welke mooie dingen je allemaal zelf kunt creëren, waarbij mijn oog vooral viel op werken met papier: het maken van kaarten en andere kunstwerken. Het snijden van al deze creaties moest eerst nog handmatig, maar zelfs daar bleek een uitvinding voor te zijn: de snijplotter. Toen ik hier eenmaal mee kennis gemaakt had, was er geen weg meer terug.


Sinds enkele weken ben ik dan ook de trotse bezitter van een Silhouette Cameo, en ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. Hij staat bijna continu de leukste creaties te produceren. Het heeft mij gemaakt tot een ware “Cameoholic”. Kortom, de Silhouette zorgt voor veel creatieplezier! En wat er door mij allemaal gecreëerd wordt, zal ik op deze blog delen. In dit eerste berichtje enkele eerste creaties.


Deze bovenstaande 'hoera-kaart' was mijn eerste oefening, en ik was meteen heel tevreden over het resultaat. Een redelijk simpele basis, maar een leuke uitstraling. Daarnaast nog een paar leuke en redelijke gemakkelijke kaartjes en doosjes gemaakt zoals hieronder, waarbij ik ook gebruik heb gemaakt van de sketchpennen die los verkrijgbaar zijn bij de Silhouette Cameo.




Daarna maakte ik nog enkele kaartjes en wat simpele doosjes, maar startte ik ook meteen met een wat groter project: een verjaardagsslinger voor ons nichtje. Hier ging wat meer denk- en knutselwerk in zitten, maar uiteindelijk is het een leuke slinger geworden. Haar verjaardag moet nog komen, dus we wachten nog in spanning op haar reactie!



Dat de silhouette vele mogelijkheden heeft, is me inmiddels wel duidelijk geworden. Er zullen hoe dan ook nog vele creaties volgens, dus blijft kijken en blijf volgen voor meer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten